Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

11 let projekta Davčno opismenjevanje mladih

Projekt Davčnega opismenjevanja mladih, ki ga Finančna uprava izvaja z namenom ozaveščanja mladih o pomenu plačevanja davkov, je v šolskem letu 2024/2025 poteklo že enajstič. V letošnjem letu se je število vključenih šol povečalo kar za 41 odstotkov.
Otroci, ki poslušajo predavanje in gledajo prezetacijo o davkih.

Avtor: Furs

Mladim želimo približati dejstvo, da plačani davki vplivajo na skupno dobro celotne družbe in gradijo tudi njihovo boljšo prihodnost. Temeljni cilj programa je krepitev davčne kulture kot družbene vrednote ter pomen družbenega zavedanja o pomenu izpolnjevanja davčnih obveznosti.

Pester program

Vsebine programa vključujejo kratek pregled zgodovine davkov, pomen davkov v sodobni družbi in v vsakdanjem življenju, plačevanje davkov in namen porabe davčnih prihodkov ter posledice izogibanja izpolnjevanja davčnih obveznosti za celotno družbo.

Vključenih rekordnih 142 šol in 11.392 mladih

V šolskem letu 2024/2025 se je v projekt prijavilo kar 142 šol, kar je največ do sedaj in predstavlja kar 41-odstotno povečanje glede na predhodno šolsko leto oziroma 14-odstotno povečanje glede na šolsko leto 2022/2023, ki je bilo do sedaj rekordno. Rekordno je bilo tudi število mladih, ki so poslušali predavanja, in sicer jih je bilo kar 11.392, kar je za 64 odstotkov več kot leto pred tem. Skupno je bilo opravljenih 366 izvedb, od tega 321 predavanj za osnovnošolce, srednješolce in študente ter 45 delavnic za otroke v tretjem razredu osnovne šole. V vseh enajstih letih trajanja projekta je število mladih, ki so bili vključeni v projekt, doseglo 75.000.  

Vsa predavanja in delavnice izvajajo izključno zaposleni na Finančni upravi, ki sicer opravljajo druge naloge in obveznosti. Za srednjo šolo z italijanskim učnim jezikom v Izoli je uslužbenka Finančne uprave izvedla predavanje v italijanskem jeziku.

Davčna kultura med mladimi se poveča

Kako so predavanja vplivala na spremembo odnosa mladih do plačevanja davkov, merimo z anketo, ki jo delno izvedemo med tistimi, ki so poslušali predavanja in delno med mladimi, ki predavanj niso poslušali. Razlika v odgovorih na enaka vprašanja nam pove, ali se je odnos mladih do davkov spremenil. Skozi celotno obdobje  izvajanja projekta ugotavljamo, da se pri vseh zastavljenih vprašanjih v skupini, ki je poslušala predavanja, pozitivni odnos do pomena davkov za družbo poveča. S tem je naš cilj, da predavanja prispevajo k dvigu davčne kulture osnovnošolcev, srednješolcev in študentov, dosežen.

Številke

V šolskem letu 2024/2025 je bilo v projekt vključenih:

  • 142 šol, kar je 41 odstotkov več kot leto pred tem
  • 11.392 mladih, kar je za 64 odstotkov več kot leto pred tem
  • skupaj je bilo opravljenih 366 predavanj, delavnic